Polski opis
Gatunek : |
rock progresywny |
Rok Wydania : |
1972 |
Jakość : |
FLAC
|
Okładki : |
Nie |
Ripper : |
Pbthal |
Opis:
Fragile – album grupy Yes wydany w 1972 roku.
Osią albumu Fragile są cztery utwory, każdy blisko dziesięciominutowy (oprócz "Long Distance Runaround"): "Roundabout", "South Side of the Sky", "Long Distance Runaround" i "Heart of the Sunrise". Pozostałe pięć krótszych utworów to indywidualne popisy poszczególnych członków grupy.
Półtoraminutowy "Cans and Brams" Wakemana jest elektroniczną wariacją na temat 4. Symfonii Brahmsa. Krótka piosenka "We Have Heaven" powstała poprzez wielokrotne dogrywanie (ang. overdubbing) śpiewu Andersona, w wyniku czego uzyskano wielogłosową harmonię. "Five Per Cent for Nothing", trzydziestopięciosekundowa kompozycja Billa Bruforda, jest jednym z najciekawszych koncepcyjnie utworów w historii muzyki rockowej. Są to dwie grupowe improwizacje oparte na tonacji wybranej przez Bruforda i schemacie rytmicznym przez niego utworzonym. Zostały one następnie nałożone na siebie przez zmiksowanie. Chris Squire skomponował i nagrał kilkuminutowy utwór "Fish (Schindleria Praematurus)", charakteryzujący się tym, że wszystkie dźwięki zostały zagrane tylko i wyłącznie przy użyciu gitary basowej. Steve Howe skomponował krótki popis na gitarę klasyczną pod tytułem "Mood for a Day".
Turntable: VPI Scoutmaster with Trans-Fi Terminator Air Bearing Linear Tracing Tonearm
Cartridge: Audio-Technica AT33PTG
Phono Preamp: Pro-Ject TubeBox
Soundcard: E-MU 1212
Recorded in full 24bit 192khz resolution and then resampled to 44/24 for manual click repair.
They are then dithered to standard redbook 16bit/44khz
IzotopeRX Advanced for all resampling/dithering
Źródło: Wiki.plnbsp;
English description
Genre : |
rock progresywny |
Year : |
Rok |
Quality : |
FLAC
|
Covers : |
No |
Ripper : |
Pbthal |
Description:
This has always been one of my favorite albums and I've heard every version (and owned most) of it that I'm aware of, even the 8-track! With this version I have FINALLY found one that satisfies whatever it is that has kept me buying versions looking for The One. The original LP was the best ('til now), but it wore out, got scratchy, was a pain to maintain, etc., etc. The sound on the original CD was execrable. The Atlantic gold CD was better, as was the reissue CD, but still not satisfying. The HDCD version was nice, but try getting hold of one (or don't - there's no need now). I was not a fan of the faux surround DVD-A version.
When I put MFSL's latest into the player I was ready to be disappointed. After all, I had been with every other digital version of this album, but by the time the drums came in on Roundabout, I was smiling and sinking into the music in a way that I hadn't done in a long time. That impression never left me.
Turntable: VPI Scoutmaster with Trans-Fi Terminator Air Bearing Linear Tracing Tonearm
Cartridge: Audio-Technica AT33PTG
Phono Preamp: Pro-Ject TubeBox
Soundcard: E-MU 1212
Recorded in full 24bit 192khz resolution and then resampled to 44/24 for manual click repair.
They are then dithered to standard redbook 16bit/44khz
IzotopeRX Advanced for all resampling/dithering
Source: Wiki.en