NOWOŚCI CHAT
Darksiders: Wrath of War (2010) *MULTi4* *PL* [Gry PC]

Dodano:
2010-12-02 18:53:02

Język:
wielojęzyczny

 Polski opis

Producent: Vigil Games
Wydawca: THQ Inc.
Dystrybutor PL: CD Projekt
Kategoria: gry akcji / cRPG
Premiera Świat: 23 września 2010
Premiera Polska: 24 września 2010
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe: 18+
Dostepne języki: polski, rosyjski, czeski, japoński
Wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.13 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce GTS 240 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Darksiders: Wrath of War jest grą akcji z elementami gatunku cRPG. Jej wykonawcą jest studio Vigil Games założone przez słynnego Joe’go Madureirę – autora tak znanych serii komiksów jak X-men, The Ultimates czy Battle Chasers.

Fabuła nawiązuje do treści Apokalipsy św. Jana. Wcielamy się w Wojnę, jednego z zapowiedzianych przez ewangelistę Czterech Jeźdźców. Przybywają oni na Ziemię, by dokonać jej zniszczenia, ale okazuje się, że zostali podstępnie zdradzeni przez swojego mistrza. W konsekwencji nasz bohater utracił większość swoich mocy, pozostał na Ziemi, a także oddzielił się od towarzyszy. Jakby tego było mało, staje się celem piekielnych i niebiańskich ataków. Osamotniony Wojna rusza odzyskać zdolności, odnaleźć zaginionego rumaka i odkryć tajemnice zdrady.

Ponieważ nasz bohater pozbawiony został nadludzkich mocy, musi korzystać z rozmaitej, ludzkiej broni. Akcja dzieje się wprawdzie w niedalekiej przyszłości, ale walczy się m.in. mieczem i przy pomocy działka obrotowego. Lista jest długa, a dochodzą do niej jeszcze samochody czy jakieś większe przedmioty – heros może nimi rzucać. Warto wspomnieć, że autorzy przewidzieli rozliczne ulepszenia. Oprócz standardowych rodzajów broni wraz z postępami stopniowo odzyskujemy dostęp do naszych nadnaturalnych mocy, które bardzo podgrzewają atmosferę.

Rozgrywka opiera się na bieganiu po zróżnicowanych lokacjach i pokonywaniu hord przeciwników, przy czym świat ma otwartą formę. Prawie bez przerwy jesteśmy w wirze walki, ale od czasu do czasu pojawiają się zadania, przy których trzeba wysilić szare komórki. Grafika w Darksiders: Wrath of War utrzymana jest w unikalnym stylu zapewnionym przez Joe Madureirę.

Gra w wersji na PC doczekała się kilku usprawnień – wśród nich dostępu do wyższych rozdzielczości, a także interfejsu dostosowanego do wymagań pecetów. Dodatkowo produkcję można obsługiwać zarówno przy użyciu duetu klawiatura i myszka, jak i pada.

Źródło: Gry-Online.pl

 English description

Developer: Vigil Games
Publisher: THQ Inc.
Genre: Action / cRPG
Release Date: September 23, 2010
Game Modes: single player
Age: 18+
Languages: Polish, Russian, Czech, Japanese
Hardware requirements:
Core 2 Duo 2.13 GHz, 2 GB RAM, Video Card 256 MB (GeForce GTS 240 or higher), 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Though Vigil Games is currently busy working on a Warhammer 40,000 MMO, we in the PC world still get to enjoy its action title Darksiders. Originally released for Xbox 360 and PlayStation 3 in January 2010, the ensuing months have been spent getting it ready for the Windows crowd. So how did it turn out? Well, the game's still a lot of fun. It unfortunately has a few issues when it comes to video settings and cut scenes, but otherwise anyone looking for a polished, gory action-adventure experience should look no further.

Darksiders plays smoothly, looks sharp, sounds great, and provides about 15 hours of single-player content. There's lots of gear to collect, weapons to upgrade, combos to learn, and special items to find. There's a range of enemy-rich environments, puzzle dungeons and reasons to backtrack. All seems to be in order for a standout gaming experience, but I felt a few elements of the game limit the range of its entertainment value.

You play as War, one of the Horsemen of the Apocalypse. His power is known and he's treated with a certain sliver of respect by even the most powerful of dungeon bosses. Sure people want to kill you because they falsely think you screwed up the balance between Heaven and Hell and blew up all of humanity in the process, but they're still a little apprehensive when confronting you. It's empowering to have supreme beings spout their standard death threats without forgetting to properly address you as a Horseman. They're angry and they're arrogant enough to fight you, but that doesn't mean they won't recognize your status.

War's actual personality, unfortunately, doesn't manage to match up with his reputation. He may not be a traditional heroic figure, but there's never a doubt that "hero" is the role he's meant to play here. Since he's the framed victim in a corrupt scandal, it's easy to identify with his desire for revenge and you don't exactly pity the throngs of demons he slices through.

As a result, he isn't particularly interesting to listen to, as he's portrayed as the stereotypical good guy -- a flat role for such a figure. You'll chuckle from time to time as his bluntness in conversation blasts aside any mists of uncertainty surrounding his intentions, but mostly you're going to want to get back to battle. In combat he will rip enemies apart, tear off their heads, impale them on his sword, slice them in half, smash them senseless and pull out their hearts. Blood spills all over, and thanks to some slick animations, every slice, thud and smack feels like it has an impact.
More...

Source: UK.PC.IGN.com